Nordplus projekt “Plastik meres” Islandil (29. okt – 01. nov 2019)

Mitme kaheksandiku ja ühe seitsmendiku ees avanes imedemaailm Islandil. Esimesel päeval jõudsime näha mitut sadamat, kus parajasti mõõnaperiood, külastada paika, kus kohtuvad Põhja-Ameerika ja Euraasia mandrilavad ehk laamad. Meie teele jäi ka üks väga paljudest kuumaveegeisritest.
Teisel päeval tegime ringkäigu pealinnas Reykjavikis. Tutvusime linnahalliga, vaatasime kõrgelt kirikutornist alla linna peale, kuulasime orelimuusikat, jalutasime sadamas ja päev lõppes mõnusalt termaalveepargis.
Kolmandat päeva alustasime kooli külastusega, kus õpilased tegid meile toreda ekskursiooni.
Seejärel suundusime loodusparki Pingvellir. Näha saime suuremat sorti geisrit ning kaunist koske. Päeva lõpuks külastasime põnevat interaktiivset laavamuuseumi. Oli väga muljeterohke päev.

Nordplus projekt “Plastik meres” Eestis

13.-17. septembril 2019 toimus Nordplus projekti “ Plastik meres” kohtumine Eestis. Külla tulid 10-liikmelised õpilasgrupid Taanist, Islandilt ja Fääri saartelt. Saime kokku Rannakodu laagris, kus veetsime 2 laagripäeva. 2 järgmist ööd majutasid külalisi meie kooli 6. ja 7. klassi õpilaste pered.

Laagris toimusid mitmed rannaloodust puudutavad töötoad. Külalistele tutvustati meie meres elavaid kalaliike, rannataimestikku, loomi, linde. Koos külastati Kabli RMK-d ning matkati linnuvaatlustorni uudistama.

Käsitöö töötoas valmistati plastikust ehteid.

Laupäeval ühinesime Maailmakoristuspäevaga ning korrastasime ühiselt Kabli randa.

Tööpäevale järgnes kontsert, kus esinesid valla erinevate koolide õpilased ja väliskülalised.

Pühapäev möödus Pärnus, kus käisime giidituuril Pärnu muuseumis ja  linna peal, pidasime piknikku Pärnu rannas ning matkasime Tolkuse rabas.

Esmaspäeval enne ärasõitu tutvusid külalised plastiku käitlemisega taaskasutuskeskuses OÜ Weerec

Nordplus projekt “ Plastik meres” Taanis

Meie kooli 6. klassi õpilastel oli tore võimalus kohtuda 3.-7. detsembril 2018 Nordplus projekti raames Islandi, Taani, Fääri saarte noortega. Meie esimene kokkusaamine leidis aset Eestis septembris. Nüüd võõrustasid meid Taanis Kontiki vabakooli õpetajad ja õpilased.

Nelja päeva sisse mahtus hulgaliselt huvitavaid grupitöid, esitlusi, töötubasid ning plastikutehase Schoeller Plast külastus. Õpilased valmistasid ka ise orgaanilisest plastikust kuuseehteid ning küpsetasid erinevate retseptide järgi jõuluküpsiseid. Koolis tegutsemise kõrval oli noortel võimalus nautida  jõulutulede ehtes ajaloolist Tivoli parki Kopenhagenis ning teha lõbusõitu karussellidel.

Õpilased ööbisid enda sõprade juures kodudes, kus tutvusid Taani elu-oluga ning maitsesid erinevaid kohalikke toite. Muljetavaldav oli näha, kui sõbralikult koolis omavahel suheldakse ja kuidas pered kooli ettevõtmisi toetavad.

Tänu sellele programmile süvenes õpilaste nägemus sellest, kuidas paremini organiseerida plastiku ja teiste taaskasutatavate materjalide sorteerimist ja kogumist. Õpilaste poolt kirja pandud ideed jõudsid kooli juhtkonnani ja loodetavasti viiakse need ka ellu.